Óriási volt az igény, így ezen a nyáron harmadszorra is megrendeztük a fal és szikla mászó tábort.

Az ezen a nyáron harmadszorra megrendezett sí, fal- és sziklamászó tábornak az időjárás adott keretes szerkezetet, ugyanis hétfőn délelőtt esővel kezdtük a hetet, péntek délután pedig esővel zártuk.

A borús kezdés és befejezés ellenére azonban derű és vidámság jellemezte ezt az öt napot, amit a gyerekek a síiskolában töltöttek.

Hétfőn reggel 21 még kicsit szégyenlős és félénk gyerkőccel indultunk meg a Monkey Boulder mászóterembe, ahol a bemutatkozás és tízórai után hamar feloldódtak, így mosolygósan kezdtük meg a mászást. Két csoportba osztottuk a gyerekeket, hogy kellő figyelmet tudjunk mindenkire fordítani, amíg ők megismerkednek a mászás alapjaival. A délelőtti boulderezés után visszamentünk a síiskolába, majd ebéd és pihenés következett.

Délután pedig felcsatoltuk a síléceket már a napsütésben és egy gyors szintfelmérés után három csoportba osztottuk a gyerekeket tudásszint alapján. A kezdőkkel Dóri foglalkozott, a középhaladók már meglévő tudását Olívia és Andris gyarapította, a haladók technikáját pedig Petra csiszolta tovább.

Kedden a finom tízórait követően síeléssel kezdtük a napot. Minden gyerkőc szorgalmasan rótta a köröket a fejlődés érdekében. Korai ebéd után pedig a Spider Club mászótermét hálózták be a gyerekek, ahol a Monkey Boulderből Szilvi és Levi volt a segítségünkre, hogy profi körülmények között próbálhassák ki a gyerekek a kötéllel biztosított falmászást. Ez nagyon nagy népszerűségnek örvendett mindenki körében, sokan felmásztak a 10 méteres fal legtetejére.

A síiskolába visszatérve az uzsonna a megszokottnál különlegesebben telt, ugyanis Emma születésnapját is megünnepeltük finom kekszek és piskóták társaságában. Ezután pedig Dóri és Olívia vezetésével még kézműveskedhettek is az arra vágyó gyerekek, illetve Dóri hajfonószalont nyitott, ami egész héten nyitva állt és várta a kislányokat egy-egy szép fonatra.

A szerdai és csütörtöki napokon a sziklamászásé volt a főszerep.

Szerdán délelőtt elsétáltunk a Kis-Sváb-hegyi kőfejtőhöz, ahol a Monkey-s Levi és Berni a már felszerelt kötelekkel és előkészített utakkal vártak minket. A két teremben lévő mászás után a gyerekek már kellő tapasztalattal rendelkeztek ahhoz, hogy sziklán is kipróbálják mászótudásukat.

Voltak bátrabbak, akik egyből felmásztak a 10 méteres szikla legtetejére, és voltak olyanok is, akik egy kis kezdeti bátorítás után nagyon ügyesen legyőzték a sziklafal adta akadályokat. Akik pedig éppen nem másztak, azokkal Olívia és János mentek el a közeli játszótérre játszani.

Csütörtökön már sokkal rutinosabban ment mindenkinek a sziklamászás Ürömön a Róka-hegyi kőfejtőnél. Levi és Szilvi mindent előkészítve vártak minket a 25 méteres sziklafalnál. Ezt is nagyon élvezték a gyerekek, már csak azért is, mert a sziklafalban volt egy óriási barlang, ahova egytől-egyik mindenki be tudott kukkantani. Az éppen nem mászókkal ekkor is Olívia, János és Andris ütötték el az időt kirándulással, játszóterezéssel, pihenéssel.

Azonban a síelésről és „havas” mókázásról sem feledkeztünk meg ezen a két napon sem, szerda délután játékos síórát tartottunk a gyerekeknek, csütörtök délután pedig előkerültek a hófánkok és jókat csúszkáltunk velük.

Pénteken délelőtt a szokásos túránkra indultunk el a Normafára. Fogaskerekűvel indítottuk a túrát, majd a 21-es busszal felmentünk a Normafáig, ahol az Anna-réten megálltunk tízóraizni és játszani. Az utunkat gyermekvasúttal folytattuk tovább egészen Hűvösvölgyig, ahonnan pedig 61-es villamossal döcögtünk vissza a síiskoláig.

Nagyon kalandos túrában lehetett részünk János vezetésével és még az időjárás is kegyes volt velünk, mert az eső csak ebéd közben érkezett meg.

A síverseny megtartásától azonban a szemerkélő eső sem vette el a kedvünket. Egy kezdő és egy haladó pályát raktunk ki a gyerekeknek és mindenki a tudásszintjének megfelelő pályán versenyzett. Nagyon izgalmak és szurkolás közepette ment le a verseny, ami után díjkiosztó keretében értékeltük a hetet és hirdettünk eredményt.

Az utolsó uzsonnánk során pedig Domit köszöntöttük fel névnapja alkalmából.

A hétfő és péntek kivételével igen meleg és párás időben kellett helyt állniuk a gyerekeknek, így mindig gondoskodtunk arról, hogy eleget igyanak és egyenek, illetve pihenjenek az árnyékban, ha szükséges volt.

Összegezve, ismét nagy élményekkel gazdagodtunk mi, oktatók és reméljük, hogy a gyerekeknek is nagy örömöt szerezett ez az együtt eltöltött öt nap. Ezúton is szeretnénk megköszönni a Monkey Bouldernek (Levinek, Szilvinek és Berninek) a sok segítséget mászás közben, a Spider Clubnak a mászáshoz szükséges beülőket, a buszos transzfereket és a Pasaréti Club Étterem és Kávézónak az étkezéseket.

Találkozunk jövőre is!

Dóri, Olívia, Petra, Andris és János

A sok-sok kép, ami a tábor ideje alatt készült hamarosan megtalálható és letölthető a facebook oldalunkról.

Addig is kövess minket az új hírekért, információkért! facebook